vrijdag 23 maart 2018

Open brief aan de afdeling mevrouw Annet van der Hoek (directeur Klantenservice)

​​
Open brief aan de afdeling mevrouw Annet van der Hoek 
(directeur Klantenservice) 


 
Goede morgen!!

En ja hoor .............daar issie weer!!!

Geen bevestiging, zoals in onderstaande mail wordt beloofd, maar gewoon weer een "herinnering" om toch maar weer het formulier "fiscaal woonland" in te vullen.

Nou kan ik me goed voorstellen dat er iets verkeerd is gegaan bij het bestellen van die formulieren door de ING, maar om met dat overschot aan formulieren nu de klanten lastig te blijven vallen is natuurlijk van de zotte!

Ik heb voor zowel mijn vrouw als voor mezelf minstens 2x zo'n formulier, ingevuld en ondertekend, terug gestuurd naar jullie.


Toen ik na de eerste keer terug sturen er weer eentje kreeg voor mij en mijn vrouw zijn we maar vanuit Landgraaf naar Brunssum gereden omdat daar het dichts bijzijnde, bemenste ING kantoor was. 

Ondanks dat de laatste jaren enorm gekrompen is in de bemenste kantoren en veel gemeentes in Nederland het zonder moeten doen, hebben we op zo'n 20 minuten rijden dus nog een kantoortje zitten.



Daar aangekomen bleek dat de wachttijden opliepen tot ruim 25 minuten ( ik weet zeker dat de beslissingen om jullie CEO's een riante bonus te geven in een kortere tijd worden genomen en dat hij zijn koffie alleen al sneller geserveerd krijgt'als dat jullie kennelijk acceptabele wachttijden vinden voor je klanten, maar dat ter zijde!!!)

De meneer die ons hielp sprak meteen zijn verbazing uit over het feit dat er nu weer een formulier onze kant opkwam. Optimistisch als de man was, gaf hij aan dat hij dat varkentje wel eens even snel ging wassen. 


Dat "snelle" kwam erop neer dat hij bijna 40 minuten bezig was om te doen wat nodig was. ( een onwelwillende computer die het tot 3 maal toe begaf alvorens er definitief de geest te geven, ruim een kwartier koste dat en een hoop gepruttel vanuit de wachtende rij. Verder bleek het systeem down te gaan en waren er opstart problemen met de volgende pc. 

Na eindelijk de boel aan de praat te hebben begon het systeem te protesteren als de beste man wijzigingen in wilde voeren. Uiteindelijk, zoals gezegd ruim 40 minuten later, stonden we buiten met de verzekering dat we verschoond zouden blijven van dit soort herinneringen. Neemt niet weg dat mijn vrouw en ik het gevoel hadden dat we onze tijd veel beter op een andere plek hadden kunnen doorbrengen.

Binnen 10 dagen lag de volgende herinnering weer op de mat. Dwars tegen de belofte in van uw collega aan het loket!
Even overwogen om maar weer richting Brunssum te gaan, echter het vorige bezoek en de tijd dat ons dat heeft gekost, was dat idee snel van tafel.
Dus dan maar contact opnemen met een van uw collega's van de klantenservice.

We werden allervriendelijkst te woord gestaan en na de uitleg werden er onmiddellijk excuses aangeboden voor het feit dat er "kennelijk"toch weer iets mis is gegaan. Ik wilde verder graag weten of dat formulier nu wel of niet was aangekomen. Zoals uit bovenstaande mail blijkt, werd dit ook nog bevestigd en hij zou het ook per mail bevestigen.
Verder zou hij het nu zo invoeren dat er geen brieven meer onze kant op zouden komen met betrekking tot dit onderwerp. 

Wij blij, hij blij, allemaal blij.     Het was opgelost!!

Althans...............dat dachten we. 

Op 13 maart heb ik de laatste mail ontvangen waarin werd bevestigd dat het was opgelost. Nu , 10 dagen verder, u raad het vast al, lag hij er weer!! De brief , de herinnering aan mijn adres dat ik wel nog even het formulier moest invullen!!
Kijk, naast alle andere strapatsen van de ING is dit wel zo'n beetje de limit! Ik weiger noch langer dienst te doen als "oud papier" verzamelplaats voor uw organisatie.

Als binnen een paar dagen de beslissing om uw CEO te spekken met een salarisverhoging van ruim 50% kan worden terug gedraaid, dan moet het toch mogelijk zijn om te zorgen dat deze overmatige stroom van oud papier in mijn richting tot een einde komt ?

Beste Mevrouw, ik ga ervan uit dat dit echt de laatste keer is dat we over dit onderwerp met elkaar moeten praten!
ik wens u een fijne dag toe.  


(NB: misschien ligt er voor u ook nog wel ergens een bonusje te wachten, zulk hardnekkig gedrag zou eigenlijk beloond moeten worden, toch )

met vriendelijke groet,

Rob Barlage


Dit is de mail, waarin wordt aangegeven dat het probleem is opgelost!


Op 13 maart 2018 om 11:22 schreef <ing@ing.nl>:
ING logo

Geachte heer Barlage,

In deze e-mail geven wij graag onze reactie op uw vraag over het formulier "Bepalen fiscaal woonland" dat u heeft ontvangen.

U heeft aan onze klantenservice aangegeven dat u zich afvraagt of wij uw formulier hebben ontvangen aangezien u herinneringen heeft ontvangen om het formulier toch in te vullen.

Bij deze kan ik u bevestigen dat wij uw formulier inderdaad hebben ontvangen.

Zodra uw formulier is verwerkt krijgt u daarvan een bevestiging per post.

Heeft u nog vragen? U kunt meer informatie vinden op onze website.

Met vriendelijke groet,
F. Koopman
ING Particulieren

ING Bank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam,
handelsregister nr. 33031431



[ThreadId:1-98AH041]
----
ATTENTION: The information in this e-mail is confidential and only meant for the intended recipient. If you are not the intended recipient, don't use or disclose it in any way. Please let the sender know and delete the message immediately.

5 opmerkingen:

  1. Ter info: dit is de brief die ik vandaag (vrijdag de dertiende 2018) verzond aan ING.

    Hoi ING

    Wil je deze mail svp doorsturen/voorleggen aan Annet van der Hoek. Thanks.

    Wat een gotspe om in deze tijd de rente voor een kwartaallimiet te “verlagen” van 13,9 naar 12,9%.
    Dit terwijl de rentevergoeding op het geld dat ik jullie beschikbaar stel (o.a. op mijn Oranje Spaarrekening), verder daalt van 0,05% naar 0,03%.
    Ref: jullie ‘achteloze' berichtjes via de ING app van 12 juli 2018.

    De rentemarge tussen ingelegd en uitgeleend geld is bij ING nog steeds schandalig hoog (12,9 - 0,03 = 12,6%).
    Ik denk zelfs dat dit wettelijk verboden is; het zou het in ieder geval moeten zijn.

    Okay, dat tutoyeren van jullie is nog tot daar aan toe; IKEA doet het ook al sinds de zeventiger jaren.
    Maar dat wil nog zeggen dat je (ook) een onfatsoenlijk lage rentevergoeding hoeft te geven op ingelegd spaargeld.

    PS: Mocht het gebeuren dat jullie (ooit) een negatieve 'rentevergoeding' gaan rekenen op spaarrekeningen, dan heb je de poppen aan het dansen.
    Dan zorg ik er persoonlijk voor dat jullie de tent kunnen sluiten EN ik zal dan tevens een mega schadevergoeding van jullie verlangen voor het MOETEN oversluiten van al mijn financiële contacten bij ING naar een andere instelling; dat is namelijk tijdrovend, ingrijpend en lastig!
    Laat dat dus NOOIT gebeuren; eigenlijk wil ik nu al jullie toezegging dat dit ook NOOIT zal gebeuren.

    Ja: afsluitend: Ik wil een schriftelijke toezegging van ING dat de rentevergoeding op spaarrekeningen bij ING NOOIT negatief wordt.

    Met vriendelijke groet,

    Hans
    Hoofd bijzaken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Steeds weer wordt ik eraan herinnerd dat is nog een bende aan rentepubren heb staan, maar het zou beter zijn als Annet van der Hoek mij eens zou vertelt wat voor zinnigs ik daarmee nu kan, een zonniggoed doel misschien ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buiten dit al erger ik me ongekend aan het 'je' tegenover klanten ouder dan 40 jaar.


    t.a.v. Annet van der Hoek
    Directeur Klantenservice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ING, een lachertje, ik ben al bij ING sinds mijn 18e. Mijn x probeerde via een slapende rekening een lening te krijgen. Niemand had het in de gaten. CHat op FB, vlgs mij zit daar een aut antwoord comp. Direct een nummer gebeld voor de lening en zou schrappen. Wilde toch klacht inbrengen, vlgs FB op gegeven adres. ZOu door directie in 5 weken worden behandeld. Na 5 weken zelfs langer gebeld, er was NIETS ontvangen. Of ik nogmaals wilde doen?!! DAcht krijg het heen en weer en belde een klachtenlijn van ING. Eoa jong ding met een attitude aan de lijn, totaal niet luisterend. Na enige tijd geëindigd met de melding een cursus omgangsvormen aan te vragen bij ING.
    Dit maakte me weer kwaad en maakte weer een klachtbrief en je raad het al, werd ook niet ontvangen. vlgs mij gaan deze gelijk door een versnipperaar.
    Ik heb het zelf kunnen oplossen, want werd gezegd kon rekening sluiten !! Normaal 2 handtekeningen nodig, maar was veranderd, echte nooooooooit door ING gecommuniceerd. 10 euro erop en afsluiten, YES !
    Maar goed is bij alle bedrijven hetzelfde liedje, alleen ktsjing is belangrijk, service vergeet het maar. Lang leve de EUro, participatie, nieuwe eeuw ea bullshit. Pas nog meer op dat je niet genaaid wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, ik heb zojuist een aantal reacties verwijderd van mensen die meenden op deze manier leningen aan de man te brengen. Te gek voor woorden.
    Elke volgende poging zal ik zeker verwijderen en me beraden op mogelijke vervolg stappen!

    BeantwoordenVerwijderen